مشاوران ایران

دانش دانشگاهی بدون واسطه در دسترس همگان

مشاوران ایران

دانش دانشگاهی بدون واسطه در دسترس همگان

مشاوران ایران

شرکت مشاوران ایران فعال در حوزه انجام پایان نامه کارشناسی ارشد با کادری مجرب آماده خدمت رسانی به شما دانشجویان گرامی در حوزه ی : انجام پایان نامه کارشناسی ارشد، تحلیل آماری ، انجام پایان نامه، شبیه سازی مدارات الکترونیکی

کلمات کلیدی

ورد در پایان نامه کارشناسی ارشد

انجام پایان نامه

انجام پایان نامه کارشناسی ارش

انجام پایان نامه مدیریت

انجام پایان نامه مخابرات

نکات پایان نامه نویسی

انتخاب موضوع پایان نامه مخابرات

انجام پایان نامه کنترل

انجام پایان نامه مهندسی برق

انجام پایان نامه برق

انجام پایان نامه روانشناسی

انجام پایان نانمه

افزایش مهارت پایان نامه نویسی

پایان نامه ارشد

نگارش پایان نامه

نمونه موضوعات پایان نامه برق کنترل

انجام پایان نامه برق کنترل

انتخاب موضوع پایان نامه برق کنترل

لیست موضوعات پایان نامه مخابرات

لیست موضوعات پایان نامه الکترونیک

موضوعات پایان نامه برق قدرت

انجام پایان نامه مهندسی برق با پروتئوس

آموزش نرم افزار proteus

پایان نامه ارشد بالینی

انجام پایان نامه روانشناسی بالینی

انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی بالینی

انجام پایان نامه کامپیوتر

انجام پایان نامه ارشد کامپیوتر

انتخاب موضوع پایان نامه کامپیوتر

انجام پایان نامه مدیریت صنعتی


در قسمت قبلی (بهترین روش پایان نامه نویسی برای آنها که پایان نامه را دوست ندارند – قسمت اول)  به بعضی از مهم ترین کارهایی که لازم است دانشجویی که پایان نامه نوسی را دوست ندارند و در عین حال مجبورند در حداقل زمان ممکن کارشان را آماده کنند، اشاره کردیم. حالا قسمت دوم این مطلب را می خوانید
.توجه فرمایید که شرکت مشاوران ایران تمام تلاش خود را برای آموزش شما دانشجویان گرامی در خصوص افزایش سطح اطلاعات عمومی شما دانشجوی گرامی برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد انجام میدهد. شعار شرکت ما :

دانش دانشگاهی بدون واسطه، در دسترس همگان

۳در مورد استاد راهنما و روش انتخاب آن باید بگویم که بهتر است استاد راهنمایی را انتخاب کنید که حتی الامکان خیلی حساس و سرسخت نباشد. اما در عین حال یادمان باشد که استاد راهنما همان طور که از اسمش پیداست، کار هدایت و راهنمایی دانشجو را بر عهده دارد، بنابراین خیلی مهم است که شما از چنین فرصتی استفاده کنید. استاد راهنما قانونا موظف است به سوالات دانشجو جواب داده و اشکالات دانشجو را برطرف کند. پس این برای دانشجویی که چندان با کار آشنا نیست فرصت خوبی است که از اطلاعات و نکته هایی که استاد راهنما (یا مشاور یا هر استاد مطلع و متخصص دیگر) می گوید نهایت استفاده را بکند.

۴حتما می دانید که هر تحقیقی (چه پایان نامه، چه مقالات علمی پژوهشی، چه طرح های پژوهشی و غیره) با یک پرسش اصلی شروع می شود. در ابتدا محقق یک پرسش مطرح می کند، بعد به دنبال راه حل های آن می رود تا در جریان کار، با ارائه یک فرضیه، مطالعه نظرات و دیدگاه های محققان قبلی درباره همان موضوع، بهره گرفتن از یک روش مناسب، انجام یک آزمایش یا تحلیل دقیق، و ارائه یک جمع بندی و نتیجه گیری، پاسخ درخور و مناسبی را به آن پرسش دهد. پایان نامه یا مقاله یا هر صورت دیگری از قالب های پژوهشی، در واقع گزارش هایی هستند که محقق از جریان تحقیقش به مخاطبین و علاقه مندان ارائه می کند. این را گفتم تا شما از همین ابتدای کار بدانید قرار است چه کار کنید. داشتن یک چشم انداز کلی از کل جریان تحقیق بسیار مهم است. شما از همان ابتدا (البته بعد از کمی مطالعه و آشنا شدن با موضوع و غیره) باید بدانید که پرسش تان چیست و به دنبال چه هستید و دیگران پیش از شما، درباره همان موضوع چه حرف هایی زده اند. دانستن این مسائل، باعث می شود حتی الامکان از دوباره کاری و اشتباه و بازگشت های دوباره و موازی کاری و غیره جلوگیری شود و به این ترتیب وقت با ارزش شما در جریان پژوهش تان تلف نشود.

۵یکی از مهم ترین ابزارهای شما در جریان تحقیق تان، سایت های تحقیقاتی و منابع آنلاین و مجازی است. من گفتم که لازم نیست شما هر روز به کتابخانه ها سر بزنید و مقالات و کتاب های مختلف را به زبان فارسی و انگلیسی بخوانید و روش ها و مفاهیم پیچیده را آموزش ببینید، اما همه اینها در صورتی ممکن است که دست کم با کار کردن با اینترنت و انجام جستجوهای علمی در فضای وب آشنا باشید. بنابراین لازم است منابع و مراجع آنلاین و اینترنتی را بشناسید و بتوانید به انواع دیتابیس ها و سایت های مرجع مقالات و کتب علمی دسترسی داشته باشید؛ چرا که از این مراجع استفاده زیادی می توان کرد و دسترسی به آنها می تواند بخش مهمی از نیازهای شما را برطرف کند.

۶اگر این فرصت را داشته باشید که یک الی دو هفته از زمان آغاز پروژه تان را به یک دوره آموزشی مختصر و فشرده اختصاص دهید خیلی به خودتان کمک کرده اید. اگر توانستید در یک دوره آموزشی کوتاه مدت و فشرده آموزشی (که معمولا در قالب کارگاه های آموزشی روش تحقیق یا پروپوزال و پایان نامه نویسی در خود دانشگاه ها یا بعضی از مراکز و موسسات علمی پژوهشی برگزار می شود) شرکت کنید، یا اگر نشد، دست کم کتابی با موضوع پایان نامه نویسی بخوانید تا حداقل بتوانید مهم ترین بخش ها و روند کار آماده سازی پروپوزال و پایان نامه را بفهمید.

۷معمولا دانشجویانی که علاقه ای به نوشتن پایان نامه ندارند، نوشتن آن را آنقدر کش می دهند که دست آخر دیگر وقت چندانی باقی نمی ماند. یعنی در شرایطی قرار می گیرند که ما معمولا به آن می گوییم: دقیقه نود! خب! دانشجویی که در دقیقه نود فرایند سخت و نفس گیر پایان نامه نویسی قرار گرفته و در عین حال اطلاع چندانی هم از این کار ندارد و اصلا علاقه ای هم به آن ندارد، چه کار باید بکند؟ اگر شما هم با معضل زمان دست به گریبان هستید، بهتر است در فرصت کم باقی مانده، فقط مهم ترین کارها را انجام دهید. یعنی اول از همه موضوع پایان نامه تان را مشخص کنید. اگر از این مرحله قبلا رد شده اید، پس به سرعت بروید سراغ نگارش پروپوزالاگر این مرحله هم تمام شده و شما پروپوزال تان را ثبت کرده اید، پس عملا انجام خود پایان نامه باقی مانده است. بهتر است قبل از انجام هر کاری، یک وقت ملاقات از استاد راهنمای تان بگیرید. سعی کنید حتی الامکان دست خالی پیش او نروید، کتابی نوشته ای یادداشتی سوالی چیزی در ارتباط با پایان نامه تان همراهتان باشد تا نشان دهید خیلی از جریان کار دور نمانده اید. یک برنامه زمانی با استادتان بریزید و سعی کنید هر شرایطی پیش آمد به این برنامه زمانی وفادار بمانید. مثلا اگر قرار شد تا دو هفته دیگر فصل اول را تحویل بدهید، حتی اگر فقط پنج صفحه آماده کردید، همان را پیش استادتان ببرید و به این ترتیب گام به گام پیش بروید. همچنین با توجه به زمان محدودتان دیگر خودتان را درگیر خواندن و مطالعه منابع و جمع آوری و طبقه بندی فیش های تحقیق نکنید. سعی کنید با جستجو در اینترنت، مقالات متناسب با موضوع تحقیق تان را پیدا کنید و از همان ها بیشتر بهره بگیرید. البته تاکید می کنم که مسائل مربوط به حقوق مولف و کپی رایت و غیره را رعایت کنید و از روش معروف «کپی پیست» استفاده نکنید. چون معمولا استادان شما با منابع شما به خوبی آشنا هستند و این موضوع را می فهمند.

 

۸در مورد کارهای اداری مربوط به پایان نامه دقت کنید. این کارها را که اغلب مربوط به گروه علمی و واحد آموزش دانشگاه تان است جدی بگیرید و سر وقت انجام دهید. اگر قرار است امضایی بگیرید، یا مدرک خاصی را تحویل دهید، یا زمانی را برای جلسه دفاعیه انتخاب کنید یا غیره، حتما در اولین زمان ممکن انجام دهید، چون گاهی پیش می آید که همین سیستم اداری کند و فشل، تبدیل به یک مانع بزرگ برای اتمام کار شما می شود. هیچ وقت با تاخیرها و ندانم کاری ها و بی توجهی های تان، توپ را به زمین کارمندها و مسئولان دانشگاه نیندازید، و همیشه سعی کنید همه چیزهایی که مورد نیاز است در اولین فرصت انجام دهید، چون مطمئن باشید دست آخر شما متضرر خواهید شد. این حرف را جدی بگیرید.