مشاوران ایران

دانش دانشگاهی بدون واسطه در دسترس همگان

مشاوران ایران

دانش دانشگاهی بدون واسطه در دسترس همگان

مشاوران ایران

شرکت مشاوران ایران فعال در حوزه انجام پایان نامه کارشناسی ارشد با کادری مجرب آماده خدمت رسانی به شما دانشجویان گرامی در حوزه ی : انجام پایان نامه کارشناسی ارشد، تحلیل آماری ، انجام پایان نامه، شبیه سازی مدارات الکترونیکی

کلمات کلیدی

ورد در پایان نامه کارشناسی ارشد

انجام پایان نامه

انجام پایان نامه کارشناسی ارش

انجام پایان نامه مدیریت

انجام پایان نامه مخابرات

نکات پایان نامه نویسی

انتخاب موضوع پایان نامه مخابرات

انجام پایان نامه کنترل

انجام پایان نامه مهندسی برق

انجام پایان نامه برق

انجام پایان نامه روانشناسی

انجام پایان نانمه

افزایش مهارت پایان نامه نویسی

پایان نامه ارشد

نگارش پایان نامه

نمونه موضوعات پایان نامه برق کنترل

انجام پایان نامه برق کنترل

انتخاب موضوع پایان نامه برق کنترل

لیست موضوعات پایان نامه مخابرات

لیست موضوعات پایان نامه الکترونیک

موضوعات پایان نامه برق قدرت

انجام پایان نامه مهندسی برق با پروتئوس

آموزش نرم افزار proteus

پایان نامه ارشد بالینی

انجام پایان نامه روانشناسی بالینی

انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی بالینی

انجام پایان نامه کامپیوتر

انجام پایان نامه ارشد کامپیوتر

انتخاب موضوع پایان نامه کامپیوتر

انجام پایان نامه مدیریت صنعتی

چگونه یک پروپوزال بنویسم؟(قسمت دوم)

سه شنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۱:۴۲ ب.ظ

 

در مقاله قبلی "چگونه یک پروپوزال خوب بنویسیم(قسمت اول)" در مورد انتخاب موضوع پروپوزال پایان نامه و اهدافی که در پروپوزال نویسی باید مدنظر داشته باشیم و همچنین نحوه سفارش پروپوزال صحبت کردیم.در این مقاله قصد داریم به نحو کاملتری به آموزش پروپوزال نویسی میخواهیم بپردازیم. امیدواریم که شما دانشجویان گرامی با مطالعه مطالب سایت ما نیاز به کمک دیگران برای ارائهپروپوزال نداشته باشید ولی اگر به هر دلیلی نیاز به کمک داشتید میتوانید از طریق فرم " سفارش نوشتن پروپوزال " با تیم تحقیقاتیمشاوران ایران تماس حاصل فرمائید.

مشاوران ایران همیار شما در تمام مراحل دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد

 ذکر سئوالات تحقیق و فرضیات

در یک مطالعه توصیفی اهداف توصیفی به سئوالات توصیفی تبدیل می شوند که معمولاً جواب آنها عدد است.

مثال:  میزان نرخ تکفل در جمعیت روستایی استان کردستان در سال 1385 بر حسب جنس چقدر است؟ در یک مطالعه تحلیلی اهداف تحلیلی به فرضیات تبدیل می‌شوند و یک فرضیه توضیح یا پیش‌گویی این مسئله است که چرا یک یا چند عامل، عوامل دیگر را تحت تأثیر قرار می دهند.

مثال: نرخ تکفل در جمعیت روستایی استان کردستان در افراد بی‌سواد بیشتر از افراد تحصیل کرده است.

بیان متغیرهای تحقیق و تعریف عملیاتی آنها 

متغیرهای یک تحقیق بسیار مهم است و در واقع هسته اصلی یک تحقیق به شمار می رود. متغیرها در واقع داده‌هایی هستند که محقق در صدد جمع‌آوری و تحلیل است. به طور کلی، متغیرها به دو دسته اصلی کمی و کیفی تقسیم می شوند. مبنای این تقسیم‌بندی این است که متغیرهای کمی مقادیر مختلف به خود می‌گیرند و متغیرهای کیفی حالات مختلف به خود می‌گیرند.

مثال: سن یک متغیر کمی است و جنس یک متغیر کیفی است.

متغیرهای کمی خود به دو دسته تقسیم می شوند:

1ـ کمی گسسته:  بین دو عدد اعشار نمی‌گیرد؛ مانند تعداد فرزندان.

2ـ کمی پیوسته:  بین دو عدد بی‌نهایت عدد و اعشار می‌تواند قرار گیرد؛ مانند قد بین 175 و 180 سانتی‌متر.

 متغیرهای کیفی نیز به 2 دسته تقسیم می شوند:

1ـ کیفی اسمی:  برتری ترتیبی بین حالات مختلف متغیر وجود ندارد؛ مانند جنس یا شغل.

2ـ کیفی رتبه‌ای:  برتری ترتیبی بین حالات مختلف متغیر وجود دارد؛ مانند درجه بدخیمی‌ها یا میزان تحصیلات. 

مقیاسهای اندازه‌گیری متغیرها

گاهی در هنگام ثبت متغیرها یا در موقع تحلیل آماری، کمی بودن متغیر برای پژوهشگر مطلوب نیست و او مایل است که متغیر مربوط را به مقیاسی درآورد که تعداد کمتری مقدار یا حالت بپذیرد؛ مانندً تبدیل متغیر سن به گروههای سنی یک مثال معمول است.

به طور کلی، برای متغیرها چهارنوع مقیاس مختلف تعریف شده است که عبارتند از:

1ـ مقیاس نسبتی: دارای صفر واقعی هستند و فاصله‌ها مساویند؛ مانند قد، وزن.

2ـ مقیاس فاصله‌ای: دارای صفر قراردادی هستند و فاصله‌ها کاملاً قراردادی می شوند؛ مانند درجه حرارت. 
3
ـ مقیاس ترتیبی: در این مقیاس ترتیب مقادیر قابل مشاهده است؛ مانند وزن از کم به زیاد
4
ـ مقیاس اسمی: در این مقیاس نسبت مقادیر به هم، فواصل مقادیر و ترتیب آنها، هیچکدام مشخص نیست و هیچکدام به هم برتری ندارند و فقط کد یا شماره‌ای به آنها تعلق یافته است؛ مانند کد 5.

نکته: در ثبت متغیرهای کیفی فقط دو مقیاس رتبه‌ای و اسمی مورد استفاده قرار می گیرند. 
در مطالعات تحلیلی یک جنبه دیگر متغیرها نیز باید در نظر گرفته شود و آن مستقل یا وابسته بودن آنهاست. 
متغیر مستقل یا علت:  تغییرات آن تابع تغییرات متغیر دیگر نیست.

متغیر وابسته یا معلول: تغییرات آن تابع تغییرات متغیر دیگری است.

مثال: «بررسی تاثیر سطح تحصیلات بر روی بهره وری نیروی کار». در این سطح تحصیلات متغیر مستقل و بهره وری متغیر وابسته است.

متغیرهای مخدوش‌کننده (مزاحم):  متغیرهایی هستند که با علت و معلول هر دو در ارتباط هستند و بر روی هریک از آنها تأثیر می گذارند. مثلاً فرض کنیم که محققی می‌خواهد نقش سیگار را بر روی بیماریهای قلبی و عروقی مطالعه کند. یکی از متغیرهای مخدوش‌کننده در این میان استرس است که هم می‌تواند باعث بیماری قلبی شود و هم بر روی مصرف بیشتر سیگار اثر بگذارد.

در مطالعات تحلیلی شناخت تمامی متغیرهای مخدوش‌کننده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ زیرا اگر اثر این متغیرها بر نتیجه مطالعه در مرحله نمونه‌گیری یا تحلیل آماری خنثی نشود، نتایج حاصل قابل اطمینان نخواهد بود.

متغیرهای زمینه‌ای:  متغیرهای مربوطه به خصوصیات فردی جمعیت نمونه را متغیر زمینه‌ای می‌گویند. این متغیرها معمولاً در تمامی مطالعات ثبت می‌شوند؛ مانند سن، جنس، شغل، تحصیلات و وضعیت تأهل.

 در برخی از مطالعات این متغیرها نقش متغیر مستقل را بازی می‌کنند.

متدولوژی تحقیق

در این بخش نوع مطالعه (توصیفی یا تحلیلی) و جامعه موردنظر را که تحقیق بر روی آن صورت می‌گیرد، باید توضیح داده شود. در این مرحله بهتر است با کمک مشاور آماری یا مشاور روش تحقیق آگاه به تجزیه و تحلیل داده‌ها، حجم نمونه و روش تحلیلهای آماری را مشخص کرد.

مدت زمان لازم برای اجرای طرح

در این قسمت زمان لازم برای اجرای طرح باید ذکر شود و نوع و تاریخ فعالیتهای انجام شده را در خصوص انجام طرح در جدولی زمانی به نام جدول گانت که در فرمهای پروپوزال وجود دارد مشخص شود.

فهرست منابع:

در این بخش مشخصات منابع مورد استفاده در متن پروپوزال ارائه می گردد و فهرست منابع فارسی و انگلیسی همراه با هم نوشته می شود.